Dag 6 – vrijdag 30 september
We zijn van Yerseke naar Bruinisse gevaren. Ondertussen gingen we pizza deeg maken. Daar waren we wel zoet mee want het duurde het hele reis. Af en toe liepen we ook wel even naar boven, naar het dek. Wat naar buiten, even een frisse neus halen en het zwaard even draaien toen we overstag gingen. Dat was wel leuk en er was een mooie lucht te zien, mooi blauw en wat wolken. De wind mooi in de zeilen en mooi snel over het water vliegen: ik het echt het gevoel dat we vlogen over het water.

Toen we bij Bruinisse waren was het even lopen naar de bus. Met Walther wat Pokémon go gespeeld. Ik keek mee, maar was wel leuk. Onderweg hebben we best wel wat gezien. De boomgaard was niet in Bruinisse, maar in Nieuwekerk. Aangezien Nieuwekerk geen haven heeft, moesten we wel naar Bruinisse. Toen we in Nieuwekerk waren gingen we heel eind lopen. Mijn gevoel zei 5 kilometer maar het was minder hoop ik. Maar ja, het is wel goede beweging.

Toen we in de boomgaard waren gingen we eerst meer leren over de rassen van appels en peren. Toen we mochten we de vergeten appels en peren plukken. Ik had best wel veel peren en kreeg ik best wel pijn aan mijn schouder omdat het zwaar was. En toen we verder moesten, kwamen we bij de appels en dat was wel leuk, maar ik had meer peren en ik kon niet goed verder lopen want mijn schouders begaven het. Er waren best veel appels over dus dat was gaaf om te zien want dat doe ik niet elke dag.

Aan het einde gingen we pizza eten en ik vond het wel leuk want ik heb nog nooit zelf pizza gemaakt in een pizzaoven die op hout gaat. Want dat geeft wel meer smaak aan de pizza als het in een houtoven gaat dan een oven die op stroom, want dat heb ik wel gedaan. Een gewone oven is wel veel sneller, maar minder leuk dan met een houtoven. Toen we klaar waren gingen we weer alles afwassen en opruimen. Toen dat klaar was gingen we terug naar het busstation en de andere gingen rondjes rennen. Waarom geen idee, maar ik vond het wel grappig om te zien. En toen de bus kwam gingen we weer terug naar de boot en gingen we maar een spelletje spelen en naar bed.

Bedankt voor het lezen tot de volgende keer doei doei.